Hoger in Google

De eerste weken van Marcomsultancy. Met een nieuw marketingbureau je sporen verdienen in een drukke sector vol goede ideeën. Daar gaat tijd overheen. Is hoger in Google de oplossing?

Ik word getriggerd door gesponsorde content op Facebook en Instagram, waar in een simpel 3- tot 5-stappenplan wordt uitgelegd hoe jouw website hoger in Google komt. Kies zoekwoorden, optimaliseer je website en investeer in Google Ads. Gegarandeerd online scoren. Daar heb je geen creatief bureau in Heerjansdam voor nodig. En met wat tekstgevoel en basiskennis over zoekmachineoptimalisatie kun je een goede start maken. Maar direct resultaat? Hier geldt ook: daar gaat tijd overheen. 

De eerste stap is een kritische blik op je website. Want is de informatie die je wilt delen ook vindbaar? Voor potentiële klanten, maar ook voor het algoritme van Google. Is het niet via mond-tot-mondreclame of een LinkedIn-post, dan komen nieuwe klanten meestal via zoekmachines op je website terecht. De Google-positie van jouw website wordt bepaald door ongeveer 200 verschillende ranking factoren. Belangrijke informatie voor je marketingstrategie en advertentiecampagnes. Het duurt even voordat je weet wat je doet en wat het oplevert, maar al doende leert men.

Hoe duur is adverteren?

Je kunt het budget dat je aan online advertenties besteedt zelf bepalen. Adverteren via Google Ads kan al vanaf 1,00 euro per dag. Kost weinig, goed nieuws dus. Daarbij moet een kanttekening worden gemaakt. Verwacht bij een laag budget geen grote uitkomsten, bijvoorbeeld op hele algemene zoektermen als ‘marketingbureau’. Want er zijn bedrijven bereid om daar veel meer voor te betalen. Zie het als een online veiling, waarbij je moet afwegen of jouw volgende bod de waarde van de kavel niet overschrijdt. Zo voorkom je dat je de prijs van concoursstaat oldtimer betaalt voor een restauratieproject. De investering is groter dan je opbrengst.   

Weggegooid geld  

Maar bereid zijn om te investeren in jouw website is wel de tweede stap. Realiseer dat je elke euro maar één keer kunt uitgeven. Start met een advertentiebudget en leer van de valkuilen. Is investeren in online advertenties dan weggegooid geld? Absoluut niet! Je kunt ook kiezen voor een marketingbureau met Google Ads-certificering; een accreditatie die wordt toegekend aan mensen die hebben aangetoond dat ze weten hoe ze de algemene en gevorderde functies van Google Ads moeten gebruiken. Voor de groei en ontwikkeling van Marcomsultancy behaalde ik deze maand certificaten voor Google Ads Search en Google Ads Display.

Hoger in Google met Marcomsultancy

Marcomsultancy bereidt jouw website voor op de best mogelijke positie in de zoekresultaten in Google. Zoekmachineoptimalisatie, klik en klaar? Om in het hogere zoeksegment mee te spelen, moet met veel factoren rekening worden gehouden.

Zodra een nieuwe website online gaat wordt deze automatisch herkend, geanalyseerd en geïndexeerd in de Google-zoekresultaten. Het is daarom belangrijk dat bij het schrijven van websiteteksten de juiste trefwoorden worden gekozen. De eerste stap: door de inhoud van jouw website voor te bereiden op de ranking-factoren van Google, zorgt Marcomsultancy ervoor dat jouw website de best mogelijke positie in de organische zoekresultaten bereikt. De volgende stap: groeien met Google Ads. Online adverteren maakt het mogelijk om advertenties te targeten op een specifieke doelgroep. Klaar voor een nieuwe strategie? Stap in bij Marcomsultancy